I´m a million different people from 1 day to the next...!!

Direktlänk till inlägg 12 september 2008

Kudden känns som........

Av Milla - 12 september 2008 02:52


Hur kommer det sig att vissa nätter, hur trött man än är och hur gärna man än vill sova, helt enkelt inte kan.

Det spelar ingen roll hur mycket du gäspar, hur mycket du vrider och vänder på dig eller hur mycket du fixar och donar med din kudde.. Det går bara inte. Kudden känns som en alien som vill attackera dig och kväva dig långsamt medans du ligger där och helt desperat försöker att somna.

Nää, då gör man helt enkelt så att man går upp, drar på sig sina "goaste" myskläder, gör en kopp te och tänder en cigg! Så kommer den där hemska tankeverksamheten som amn så förtvivlat stänga av medans "alien-kudden" attackerat dig, igång ännu mer än när du låg där i sängen...


Elina ligger i min säng och sussar, hon somnar alltid gott. Alltid problemfritt, nästan så att man blir avundsjuk... ler!!

Fast någonting med Elina som fascinerar mig är hennes evighets-långa konversationer med sig själv, i sömnen!! Grymt roligt att lyssna på, fick höra mycket skit när vi var kombos och delade sovrum. Två st 1.60 som delades av av en bambuvägg. Inte helt lätt alla gånger när jag ville ha öppet fönster och inte hon eller när hon vill ha persiennerna nere men inte jag. Man lär sig iallafall att ha lite tålamod XD

Då snackade hon mycket mer än vad hon gör iag och eftersom jag alltid gick och la mig senare så hade jag alltid äran att lyssna eller svara...


En typisk konversation med Elina när hon sover kan låta såhär:


Elina: Milla!!!........Milla!!!!

Jag: Ja.....

Elina: Om det står typ 123....som på en registreringsskylt du vet...!!

Jag: Ah.....

Elina: Hur mycket är klockan på vintern då???

Jag:.....What?????......

Elina:........................ZZzzzz....................
ZZzzzz...........


Jag började ju asgarva... Fast det är ju inte alltid lika roligt som då. Det hände ju mer än massa gånger att hon bara satte sig käpprätt upp i sängen och bara gallskrek vissa ord bara..


Elina(Mitt i natten när kudden är en alien igen): ÄCKLIGT!!!!!!!!.....GOOOoottt!!!!


Ni inser ju själva vad min reaktion var.. Jag höll ju på att skita ner mig så rädd jag blev. Man måste ju faktiskt inse att man inte är purung längre utan att hjärtinfarkt inte bara är nåt som man snackar om utan som faktiskt händer oss halv50-åringar...


Elina är hur underbar som helst och jag vet inte riktigt hur mitt liv hade sett ut utan henne, det är förövrigt någonting jag inte vill få reda på heller!! Du är min bästa tjej och Jag älskar dig med eller utan nattliga ofrivilliga konversationer med dig!!! LOVE



Nä, nu måste jag gå och utkämpa kriget mot sömnlösheten, ska ju upp i tidiga ottan. Inte riktigt men nästan iallafall!!


------------------------------------------------------------------------------------------------


Todays SATC quote:


Samantha: Well, let's just say it: you won.
Carrie: Was there a contest?
Samantha: Oh please! There's always a contest with an ex. It's called "who will die miserable."


Kärlek till alla min bästa tjejer, ni vet ju alltförväl vilka ni är.. Have I told you lately that I love you............


Ps: Jag kommer aldrig att bli bitter (förutom på min kudd-alien dårå) DS








 
 
amandine

amandine

12 september 2008 09:06

I fucking love you!! Du är väl skönast... aahahahaha

http://chevalier.bloggagratis.se

 
Sara

Sara

12 september 2008 18:04

haha känner igen det så väl milla.. jag har också blivit utstt för elinas nattliga konversationer. här är ett exempel:

e: rev han dig?
s: vaaa?
e: det är bara för att vagnen står där
s: vilken vagn?
e: tvåvagnen, med tvåmaten
s: va?
e: eller nej! jag tänker på fel vagn!!! zzzz

haha, hon är för söt!!!
kul att du skaffat blogg =)
puss å kram

http://sssara.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Milla - 19 november 2010 12:49

Halva dagen igår gick till att försöka täcka det turkosa (från helvetet för övrigt) med vitt! Vet ni seriöst hur många ggr jag var tvungen att rolla på det?  5 ggr och jag har fortfarande en gång kvar! Jag och Alex stog här, drack lite kaffe, mål...

Av Milla - 18 november 2010 10:51

Idag är dagen då jag kräver tillbaka min balkong, river den ur klorna  på WuTang och gör iordning! Alex kommer hit och rollar lila i hög fart! Jag  häftar böljande ljust i taket, Undrar hur detta kommer sluta? 2 kretiva kretur på en balkong... ...

Av Milla - 17 november 2010 18:46

Mitt kök doftar (läs:stinker) återigen av mina cigaretter. Jag är så fruktansvärt skitdålig på att hålla löften till mig själv! Löftet var: Röka på balkongen och ENDAST på balkongen. Det har jag inte gjort, iallafall inte sen F fick fria händer ...

Av Milla - 12 november 2010 18:56


Hittade ännu en sjukt bra skola. Lite billigare, bättre vitsord och lite längre! Hollywood is still in my mind så att säga!! Måste bara ha sjukt mycket tillförlit till vårat kära grannland som isåfall betalar mina studier, dvs jobbsökandet har star...

Av Milla - 11 november 2010 13:03

Nu har jag funderat i flera dagar och kommer inte fram till en enda vettig lösning! Såg däremot att utbildningen i L.A var på 15 veckor och då känns det ju lite dyrt kanske? Men bättre praktik och bättre vitsord! Vem har inte hört om Joe Blasco va...

Presentation

Omröstning

Känner jag dig?
 ABSOLUT!!!
 Absolut INTE!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Write in me


Ovido - Quiz & Flashcards