I´m a million different people from 1 day to the next...!!

Alla inlägg under mars 2010

Av Milla - 29 mars 2010 10:48

Helgen har varit ett kaos av leta bra "After work-krogar", leta bra resmål, bra filmer, dåååliga filmer, dansa med drägg, drängarna(?), goa drinkar blandat med dricka äcklig "bjud-apfelstrudel-dricka",dansa till the baseballs, röka många cigaretter, trevligt folk, huvudvärk... m.m m.m

 

 

I Fredags var det dags för en efterlängtad reunion med alla vänner från förr. Märkes på oss att vi inte hade ändrats så dramatiskt mycket mer än att vi hade skaffat oss lite bättre värderingar, några barn, en vacker gravidmage, några tatueringar och ja, tuttar! Haha!

(Dom var förövrigt väldigt fina, L!!! :D)

Eftersom jag var bokningsansvarig för ett bord så hade jag ju glömt detta, ännu ett av mina dåliga karaktärsdrag, och senare trott att det behövs nog inte men oj så fel jag hade. Det tog oss ett bra tag att faktiskt hitta någonstans att sitta då våra gamla ben inte orkade hålla uppe oss så väldigt länge som de kanske hade gjort för ett par år sen. Resultatet blev helt enkelt en supergod buffé intagen stående på Berså, en lång vandring på Avenyn, ett försök till Rockbaren, Hard rock och Joe Farellis, en vaggande Madde, en kort åktur med spårvagnen, en Fiona och till slut ett bord på Charlie´s Änglar. Det blev mycket gamla minnen, kackel, mycket nya diskutioner och mycket "Sparkar bebisen?". Supertrevligt men lite tråkigt att inte alla dök upp. Men mötet med våra förflutna vänner blev överraskande roligt och mysigt! 

Ni är helt enkelt UNDERBARA!


 

Boyaaah!!


Hahahaha!!!



Lördagen började inte bra varken för dig eller mig! Men det löste sig snabbt (börjar tro att vi skulle ha en ledande roll inom FN´s konflikthanterings station, skrik och gapa) och dagen forsatte med en rasande fart.

Det droppade in massa godingar för mat här runt 20 snåret, proppar gick (Tur att ni är så händiga) och så kom A och hämtade mig. Basic nästa och massa drinkar var ett faktum. Hade en helt igenom trevlig kväll, varken mer eller mindre. Lite tråkiga inslag av olika slag men det får inte beröra ibland. Bättre att ta sånt när det är ljust ute så att säga :P

När det var dags att åka hem så åkte taxin ifrån oss, IFRÅN OSS. Han bara körde! Och jag fick göra det jag har lovat mig själv att aldrig göra. Springa till tåget i höga klackar. Ni som aldrig har gjort det har ingen aning om hur ont det faktiskt gör. Såg en snabb glimt av min man och hennes date för kvällen och lyckades skrika lite skvaller igenom en snabbstängande tågdörr, det kallar vi kvalite på grejer! Hahahaha!!

Jag och min äkta man spelade lite halvdumma och lyckades åka gratis hem, UP YOURS TAXIJÄVEL! Hade en trevlig diskussion om kiss strålar på vägen hem från tåget innan vi träffade min mans Bror. Han vandrade över gräsmattan när vi hittade honom, helt lost!

Hem, käka subs i mängde och sova! Tur att våran soffa is a killer!

 

Vaknade av vackra ögon som tittade på mig, en kindsmekning ch någon som

sa: Kvinna! Prata endast när du blir tilltalat!

Hahahahahahahhaha!!!

Gjorde mig iordning och var på väg när jag fick ett samtal och istället åkte i ilfart till A-sås och hämtade hem mitt hjärta. Allt för dig!

Sen var  det TUR-mässan med Bröderna Pirat och jag har redan planer för Julen 2010 även om de har ändrat sig lite...

Annika... Jag tror det får bli Malaysia istället va?

 

  

Here we come eller vad säger du?!

 

 

BTW, se inte Pistolleros!!!

 

 

Ha en suverän dag alla de mina!! Kärlek ut!

Av Milla - 18 mars 2010 17:23

Kanske skulle ta och andas ut en stund?

 Känns inte riktigt som att jag gör det, någonsin!


Igår kväll var en superkväll, rödtjut och skvaller hos min nyss hemkomna favorittjej. Det fanns en hel del att prata om, som nya kärlekar, hot och Thai-Thai land! Känns bra att du är hemma igen min vän, jag saknade dig faktiskt enorma mängder!


Nu då?


Middagsdags på huset på kullen!



LIEBE!

Av Milla - 17 mars 2010 08:46

Vad händer den 17 Mars 2011 då?

  • Tandläkaren (Check)
  • Skolan
  • Dricka Kaffe
  • Alicia sjunger en skönsång för mig
  • Dricka lite mer kaffe
  • Städa
  • Måla balkongen (No more skagen över dagen hos mig :P)
  • Dricka ännu mer kaffe
  • Malin kommer hem
  • Pussas
  • Tvätta (som den goda hemmafrun jag är... )
  • Laga mat
  • Dricka kaffe ännu en gång
  • Lyssna på "Friend" för sjuhundaelfte gången bara idag

 

 

Then I´m done

 

 

"There's a sickness in my soul,
And I don't know, but I've been told it's uncurable
There's a darkness in my heart
Slowly tearing me apart, it's unbearable
A drop of blood, a lake of tears
And baby after all these years, you're still beautiful
And I've been loved, and I've been used
Cut wide open, scarred and bruised, I'm unbreakable"

 

 

 

 

Tatattatataaaaa tjing

Av Milla - 4 mars 2010 18:37

Ibland är det precis som om allt vett och sunt förnuft i mig lägger benen på ryggen och makes a run for it, det är då det händer.

Orden som rullar ur min mun sårar folk och jag tänker inte ens på det innan dom lämnar mina läppar. Men så fort de har kommit ur mig och jag har hört de genom mitt egna huvud kan jag förstå innebörden i mina ord! Jag förstår att de sårar även om de för mig inte alls har det innehållet av känslor som du känner. Det betyder inget för mig, det är helt och hållet kallt, dött. Iallafall ända tills jag ser reaktionen, det kan vara så lite som en blinkning och jag förstår.

Och jag ber verkligen in i själen om förlåtelse, jag ska aldrig säga så igen!


Jag MÅSTE lära mig att tänka först och tala sen!

 

Jag <3 Dig

Av Milla - 2 mars 2010 11:52

  Helgen kom med kalas och firande av Annikas 25 årsdag och lämnade mig med kräksjukan, en riktigt svag Milla och med världens sämsta flickvänsstatus.

Nån gång måste jag få visa mina absolut sämsta sidor och varför inte under epedemin Calisi? Ja, jag erkänner. När jag blir sjuk är jag värre än mannen i "Ni tjejer snackar om att föda barn - reklamen" och blir ett offer. Det är så fruktansvärt synd om mig att alla runt omkring mig blir utmattat trötta på mitt gnäll. Förlåt!

Nu är det nya tag, är fortfarande "karantäniserad" då mina 48 timmar inte riktigt har passerat än men jag mår ganska så bra iallafall. Dammsugaren kan nog få komma fram ur sitt hål, soprumsnyckeln dammas av och tvättstugan kan få ett halvhjärtat besök... Nu får jag snart ett modigt besök av min alldeles egna A då hon inte har jättemycket att göra på jobbet, tur att jag bor i pensionärstäta L.A

 

Nästa vecka drar mitt egna projekt igång, mätningen av vad som ger mest?

Ja, den som lever får se!

 

Kärlek ut!

 

 

Btw, Malin kom hem.. För jag längtar efter dig!!!!

 


 

Ovido - Quiz & Flashcards