I´m a million different people from 1 day to the next...!!

Alla inlägg under april 2009

Av Milla - 26 april 2009 10:46

...vilja ha en gammal bubblan bil att prutta omkring i till sommaren....

ÅÅÅh, eller en gammal Volvo PV..

I LOVE!

Av Milla - 25 april 2009 13:37

I alla århundranden, på alla historielektioner vi någonsin har haft,i alla klassiska kärleksberättelser, i alla nutida vänskapsrelationer existerar det. Den där förbannade stoltheten som kan få en att bli så extremt olycklig!

I vissa fall är det en helt underbar egenskap, jävla bra att ha ibland. Man vill ju inte alltid vara den som ligger ner menar jag!

Men i vissa fall är det bara att släppa den, vad gör det om man skulle få ett Nej på sin fråga eller om man skulle göra bort sig. Då kan man åtminstonde säga att man försökte, aldrig ångra sig för vad som skulle kunnat ske. Då vet man, klara besked!

Jag har en enorm stolthet och har ångrat mig ett flertaligt gånger och den känslan är inget vidare att ha. Den där känslan av att vara ovetande, den där känslan av att man hade kunnat vara lyckligare om man bara hade gjort si eller sagt så...

Det måste vara därifrån som uttrycket "Man gör sitt eget öde" blev myntat.

Jag har träffat många människor som skulle kunnat kompletterat mig, gjort mig till en bättre människa. Mer förstående, mer erfarna. Men jag har oftast inte varit villig att ändra mig, inte villig att lära av andra. Ibland har jag t.o.m hittat på ursäkter för mitt egna beteende i olika fall. En enkel jävla ursäkt är "Sara". Mitt sk. Alter ego, hon som bara kommer fram med spriten. Men i själva verket är det helt enkelt så att det är en full Milla som gillar att synas, höras, bli ihågkommen som vild och galen.

I själva verket är det ganska enkelt, jag har valt att kalla henne för "Sara" för att kunna skylla allt på henne dagen efter, ifall att hon går över gränsen och gör saker som jag absolut inte skulle kunna göra.

Min hemska stolthet!!!





Frågan är varför vi är så jävla rädda för att hoppa, ta det där steget som antingen skulle kunna göra oss väldigt, väldigt lyckliga eller helt förstörda. De känslorna är iallafall bra mycket bättre än att leva i ovisshet över vad som skulle kunna varit.

Jag vill veta, Jag hoppar nu!!!









____________________________




Ladda hem Collide med Howie day....

Toodi-skipyourpride-looooo              

Av Milla - 24 april 2009 22:18

...på ett ungefär lika sega som mig, med undantag för vissa. Åt både det ena och det andra hållet.

Det måste vara därför som vi tycker så fantastiskt mycket om varandra?!

För att vi är lika fast ändå så väldigt olika...

Nu väntar jag iallafall.... på bättre tider, cigg, chips, skvaller och underbara, UNDERBARA tjejer!!!









Godnatten på er!!!

Av Milla - 24 april 2009 17:41

Här sitter jag på min balkong (JA, jag lever här ute) efter ett morronpass på jobbet. Hurtig som jag var (Igår) så bokade jag ett bodypump pass till idag 17.30 Gjorde iordning lite singelkäk (makaronisar...mumma) fikade med Elina och hamnade till sist på soffan, utmattad vid 15-tiden och låg fortfarande kvar där tills för alldeles några minuter sen när kaffebegäret började riva i mig. Kollade på klockan och inte ens en gnutta dåligt samvete mot mig själv fick jag för att jag medvetet sket i passet.

MIN KARAKTÄR SUGER!!!!

Men seriöst, då kan jag faktiskt inte klaga till alla mina kompisar (förlåt alla) för att jag inte vill vara tjockis korv lixom. Såna människor är faktiskt jävligt jobbiga, dom som bara klagar och klagar och ända har 15 olika sorters chips undangömda i skåpen som dom sätter i sig när ingen ser...

(typ jag då..haha)

Känns som om det skulle kunna vara dags att köra på med den där naturdieten som ligger kvar, nästintill oöppnad i skåpet. Både choklad och päronshake, mumma!!! (ööööh, inte va?! Fy faaaan)

Börjar på måndag och kör en drive här med... 10 kg ska bort!! Inga mer sourcream&onion chips på ett tag och definitivt ingen vaniljglass med äpplecider ovanpå... Kaloribomben!!!

Men ojsan hejsan vad gott  det är. Om  ni inte har testat denna absolut underbara mix så go for it!



1 bigpack (is that the name?) vaniljglass

(självklart behöver man en hel bytta, seriöst, är ni inga hetsätare??)

1 ½ l äpple/päron whatever bara det är cider...

The next step is: Mojsa ner glassen så den blir som en mjukglass, häll över cidern och käka skummet som blir... ÅÅåååh, FABULOUS!!!


(Det räcker att jag bara läser vad jag har skrivit så inser jag att alla har rätt, jag kanske inte är riktigt normal?!)


10 kg var det va???

HAHA




Igår var en underbar ledig dag med vackert fika väder, begav mig bort mot ahlséns uteservering för deras supergoda kaffe, massa eyecandy och Malin, SKVALLERTANTERNA anfaller OCH analyserar...

Kan det bli bättre?

Jag hoppas hon är lycklig min tjej för annars fan kommer karate-kicken mot M, aiiight!! HAHA!!

Nej men seriöst, du är superbäst och förtjänar det allra bästa, inget skit, inga dumma människor, inget negativt!

Medans vi satt där i timmarna två så insåg jag att alla singlar helt plötsligt blir två. Är det för kärlekens skull eller är det helt enkelt så att det är våren som spökar?

Då undrar ju jag, vill man hellre ha kille/tjej på sommaren än på vintern? Inte jag iallafall, jag ligger ju hellre och värmer mig under ett duntäcke med en sexig karl under en snöstorm än ligger och svettas en het varm sommarnatt... That´s just my opinion!!!




Till min stora fasa så vände jag mig om och där var det,


T.o.m GB-gubben har gått och gängat sig!!!

Vart tar världen vägen???








Singel-Fucking-loooooooo         

Av Milla - 24 april 2009 01:57

Elina, min fina!!!!







Korten har kommit nu OCH jag hittade dom på min dator!!!




LOVELYYYYY!!!!








 


(Fotograf Antony Sastre www.antony.se)

Thank you!!!













Gonatten på er.....

Av Milla - 22 april 2009 12:06


Ibland krävs det mer ork för en helylles utekväll....

Eller vad säger du Annika??

Av Milla - 21 april 2009 16:55

...Jag har en sån riktig jela idé torka  nu så det är inte sant. Det gör inte saken bättre att v i skolan ska komma på fantasi-projekt och hitta våran egna stil.. Jag vet vad min egna stil är, frågan är bara vart den har gömt sig någonstans??






Ååååh, så idag får jag helt enkelt göra vad jag tänkt göra länge,

HITTA MILLA!




Koi and cherry blossom, here I come!!!

Av Milla - 21 april 2009 15:16

...och igår är inget undantag! Min färgexplosion alá 80-tal igår gick bara inte, inget kändes rätt och jag var helt ute och cyklade bland molnen.

Men man måste ju tro dom när dom säger:

"It can only get better"... Right?



(Illusterad av Andrew Bell)






_______________________________________

Och nu till en ny rubrik i mitt liv för tillfället: DRAMA!!!

Just nu orkar jag inte med det, eller NÄR orkar man egentligen med onödig, energisugande, tråkig, trist, förbannad jävla DRAMA....??

Ibland känns det som om folk i största allmänhet bara vill bråka med mig, bara för att dom kan?? Bara för att dom vet att jag ger dom en reaktion. Jag önskar innerligt att jag hade haft den coola egenskapen att kunna agera totalt ointresserad när folk vill fila ner en men det kan jag inte, jag blir ju så jävla förbannad. Hade det varit lättare då?

Eller att jag hade suttit inne med lite konflikträdsla som dom flesta människor har naturligt (glömde de ge mig när de slängde in egenskaper i folk??) och kunnat springa ifrån allt... Fast det är väl klart, förr eller senare kommer det ikapp en och biter en i röven, HÅRT!

Jag tror att folk tror att jag gillar att bråka med dom när jag absolut inte gör det, vem fan gör det?

Klart, jag gillar också att få skrika av mig lite och har mer än fler som är villiga att ställa upp på det! Vem fan gör inte det lixom?

Men alltför ofta handlar all drama och bråk om missuppfattningar mellan två personer. Helt onödigt, eller hur?




Men det absolut värsta jag vet är när andra människor ljuger för att skapa drama hos andra, den egenskapen är ful, riktigt jävla ful!!!

På återseende mina vänner....

Kaaaaa-F-ing-TJING!

Ovido - Quiz & Flashcards