I´m a million different people from 1 day to the next...!!

Alla inlägg under oktober 2008

Av Milla - 27 oktober 2008 20:55

Vaknade av att min kära  Mor ringde och väckte mig, (precis som när jag var 15 år!! Kan det bli bättre??) det är tur att hon känner mig utan och innan när det gäller min relation till väckarklockor!!

Åkte till jobbet med Elina och var 5min sen som vanligt när man åker med henne.... I LOVE YOU!! (Jag är VÄRLDENS största tidsoptimist(räknar bort Annica i tysthet =P)!!!!!!)

Jobbade på min gamla avdelning idag med gamla rävar som jag känner så bra! Elisabeth & Linda!!! Fine, alla som arbetar i vården (Vad dom eller normerna än säger, Man kan inte älska alla) har sina alldeles egna favoriter och idag hade jag turen att hjälpa båda mina favvisar på morronen...

Det är såna här stunder som gör att jag kommer tillbaka, att jag fortfarande är kvar.. När man får tillbaka någonting i allt det man ger. Den där kramen från en människa som har hjärtat på det exakt rätta stället!! Dom är såå underbara. Ett helt liv som fallit bort någonstans i den där absolut unika hjärnan man har. Som man kan, om man bara försöker, ens lite, locka fram igen!! Det är dom glimtarna och dom minnena som får mig att vilja göra det, som får mig att vara kvar!! Det är här jag tappar bort mig!!

Är jag vårdpersonal?? Är de det jag ska göra? Ska jag utbilda mig??? 

Efter jobbet åkte jag raka vägen till arbetsförmedlingen, skrev in mig och med ett kick hade jag svarat på dom där tre små, oändligt viktiga frågorna!! Nej....... Nej...... Nej......!!! Men när jag satt där och fick informationen som jag har fått så många gånger förr sa hon nåt om A-kassan som jag inte riktigt var beredd på, som jag för övrigt inte gillade "one bit"....

AF Tjejen- A-Kassan har nya regler och det är att du MÅSTE söka jobb där du har erfarenhet (Vilket för min del betyder en sak... VÅRDEN) annars så kan man ju inte få ersättning förstår du!!... 

Jag- What?? Är du allvarlig??

AF T- Ja men vad annars skulle du jobba med då?

Jag- Skojar du med mig? Jag har precis suttit och beklagat mig för dig i en halvtimme med att jag vill byta jobb, något totalt annat!!!

AF T- Ja men det är reglerna!!!



I mitt stilla sinne så känner jag rätt av: BULLSHIIIIIT!!!!!




________________________________________________________________




Åkte med Annika till A-sås för att lugna mina nerver med lite "Bonnie", tatueringstid och riktigt mycket KAFFE!!!!

Kom hem och fick låna "Mamma Mia" av Mami & Papi. Jag måste säga att jag hade lite fördomar om den filmen men när jag väl såg den, Oh My F-ing God!!! Jag sjung ju med i alla låtarna, grät som ett barn och kände mig riktigt, RIKTIGT svensk... I´m a f-ing ABBA - junkie!!! Så sjukt!






Over and Out!!!!!!!                     

Av Milla - 26 oktober 2008 18:55

Mina Vackraste Tjejer I HELA

Världen!!!






Jolina & Olivia


Av Milla - 26 oktober 2008 10:09

Åh, jag fattar inte varför jag har såna problem med att bara gå in i sovrummet och lägga mig? Jag tvärdäckar på soffan, JÄMT! Inte undra på att jag har ont i ryggen... =S

Kom iallafall upp för en liten stund sen, satte på en kopp te och satte mig i köket för att kolla ifall min Bror hade mailat mig lite foton på Jolie och Olivia, men nej... Inte än!! Han har säkert redan glömt det, vi är ju trots allt ganska lika.. haha!! Lika disträ iallafall!!

Min syster däremot är inte disträ, hon har stenkoll. Ringde henne igår när jag hade fått mitt mail från Apollo för att hon är den som sitter inne med dom goda råden och de bästa skratten. Vi två har en tendens att när vi pratar så försöker vi göra alla våra problem till mycket mindre än vad dom egentligen är. Så känns det lite bättre!!! Haha





Sökte ju ett reseledarjobb för nån vecka sen och fick ett mail från dom i Fredags. Jag ska på INTERVJU!!!!! I Stockholm!! IIIIiiiieeee..

Ska ringa till dom och kolla om man inte kan komma den 21 Nov så slår jag ju två flugor i en smäll..Flyger upp på Fredag morgon och så kanske jag kan sova hos Pia mellan Fredag och Lördag. Eller med andra ord, Jag TÄNKER invadera Pia!! Haha...

Lördagen blir det ju fylleslag (antar jag, hahaha) på kryssning med MASSOR av jätteroligt folk. Annika!!! Då kan vi ju dricka blåbärs shotar?? Hahahahaha!! Alltid en bra idé!






Av Milla - 25 oktober 2008 12:23

Jobbade till 21 igår kväll, skyndade mig hem för att göra en snabb "ala party make". Åkte och hämtade upp Annika som hoppade in i bilen, snabbt och lätt (hör och häpna) Haha. Åkte till A-sås med "sing-a-long" skivan på högsta volym. Bonnie Tyler´s sjöna röst i "Total eclips of the heart"  blev totalt överröstad av två stycken "sing-star-proffs"... Åh, vad jag gillar att åka bil med dig!!!

Hämtade upp Nicke sen letade vi febrilt efter Kvarnbackestigen, hittade det och äntligen var vi framme, lägenheten var fantastisk, utsikten "to-die-for" och mycket A-sås folk. Folket från A-sås har en tendens att vara ganska dryga måste jag säga så därför gick jag och satte mig med "de mina"..De lite bättre!! Vi satt där och tjatade som häxorna från Eastwick, alla klädda i svart!! Utom vår allas kära Elina som är en färgklick i våran krets, hon är vackrast! Definitivt!!... Gjorde ett "Guest-apperence" för att snabbt åka hem och lägga mig!

Det var skönt att komma hem måste jag säga. Lägga sig i soffan och käka chips (herregud, jag kommer se ut som han på TV snart, moahahah) (Men som dom säger, t.o.m han ska ju gifta sig, moahahahaha)

Nää, nu ska jag in i duschen, sen är det off-to-work och Marie Freij har fått äran att arbeta med MOI ikväll, hahaha... Som om jag inte är lat!! She is my "smoking-buddy"!!!





Love to you!!!!                           

Av Milla - 24 oktober 2008 09:10

Det måste vara nåt fel? Jag fryser ända in i märgen, skakar så jag inte riktigt kan hålla min tekopp. Fyller upp badkaret med kokhett vatten och kryper i.. Min nästipp är så kall så mina tankar går att jämföras med att jag står på toppen av Mount Everest och förfryser den. Måste kolla i spegeln så den inte är blå... Är jag och Ammie ensamma om den här åkomman eller??? 



Har sovit på soffan hela natten igen med tv´n på. Herregud, vad skulle pappa säga om han visste det..(Haha) Min elräkning kommer ju skjuta i skyarna snart!



Jobbar till 21 idag sen ska jag åka på inflyttning/födelsedags fest i A-sås hos Karin och Patrik. (Das VI)


Nää, nu ska jag leta efter en billig skidstuga på google.. Ååååh, jag älskar snö!! (Men bara i fjällen)





Over and out my friends!!!                      

Av Milla - 23 oktober 2008 22:49

Så här sitter man igen då.. Elina lämnade mig precis, (kör försiktigt) för att åka hem till Nicke. Mysigt det där med pojkvän, eller iallafall tror vi det när vi är singlar. Men måste nog erkänna att  det är ganska mysigt att ha någon att krypa ner bredvid i soffan. Så länge den personen är helt rätt person. Det är sjukt hur handikappade vi tjejer blir av "gamla relationer" och hur mycket bekymmer de för med sig in i våra nuvarande. Kan man aldrig riktigt släppa taget om det där som gick fel??

Dom finns kvar för att håna oss, skapa trubbel för oss och ibland, men väldigt sällan, få oss att brista ut i ett totalt gapskratt när vi inser hur dumma vi var som stannade.. Hur dum man var när man inte insåg att allt inte stämde. Det är aldrig okej för en människa att berätta för en annan människa som man påstår sig älska att man inte räcker till. Till en början kan man kämpa emot, Jag bryr mig inte.. Vad han säger berör inte. Jag vet att han inte menade det.. O.S.V....O.S.V Men när man hör det tillräckligt många gånger så sätter det sig. Oftast brukar man inte inse det förens man hamnar i sitt nästa förhållande och den personen vill göra någonting, säga någonting... Där står man, med minnet av tidigare troll och hur mycket det etsade sig fast trots alla motsägelser från en själv.

Det kan vara världens minsta grej, världens minsta ord, men det blir så stort för helt plötsligt ser man klart.

Att sörja över en person, vilket vi alla gör när det tar slut, är inte alltid ett avslutande psykiskt. Man har alltid kvar troll, otrevliga demoner och annat spökeri från förr...



Jag undrar så varför vi gör så fel mot varandra när allt vi egentligen ville var att ställa allting till rätta?? För det mesta iallafall...



A....... Du räcker till, gott och väl om ens med en armled i försprång!!!




_____________________________________________________________




Todays special SATC quote is:



Carrie : I'm looking for love. Real love. Ridiculous, inconvenient, consuming, can't-live-without-each-other love. And I don't think that love is here in this expensive suite in this lovely hotel in Paris







                  Over and out my friends!!!!                 





Av Milla - 22 oktober 2008 15:38

Hahahaha, när man arbetar inom vården så har man ganska så mycket "dötid" att slå ihjäl (Ok, beroende på vilken avd. man är på (Mamma)... =P)!!!

Så därför har jag nu innan jag och bästa Anki ska ha filmkväll med de gamla (Uppbyggnaden av Göteborg, en stad i tiden, II) kollat runt lite online och hittat nåt så ball som skämtsamma horoskop. Men ju mer jag läste dom, ju mer insåg jag att: Fan, det här stämmer ju, ok... kanske inte Malins då men de flesta andra!! Va fan!!!!! Moahahaha...

Så här följer:



 Malin

Stenbocken (22/12-20/1)
Du är konservativ och rädd för att ta risker.
Du är kort sagt en feg fjolla.
Ingen stenbock har någonsin betytt något.
Du borde ta låsa in dig.


Annica


Fiskarna (19/2-20/3)
Du är en pionjär och tycker att de flesta människor är skithuvud.
Du är snabb att ge igen, otålig och full av goda råd.
Det enda du gör är folk du möter förbannade.
Du är snarstucken.


Jenny P

Tvillingarna (22/5-21/6)
Du är intelligent och snabbtänkt.
Folk gillar dig eftersom du är bisexuell.
Du tenderar att vänta dig för mycket tillbaka i förhållande till vad du ger.
Det innebär att du är en snål jävel.
Tvillingar är ökända för o ha överdrivet mycket sex



Amandine

Kräftan (22/6-22/7)
Du är sympatisk och förstående när det gäller andras problem, vilket gör dig till en lättlurad sate.
Du skjuter alltid upp saker.
Det är därför du alltid kommer att gå på A-kassa och tära på samhället.
Alla som sitter i fängelse är kräftor.


Elina

Jungfrun (24/8-22/9)
Du är den logiska typen och hatar oordning.
Din pedantiska attityd gör dina vänner och arbetskamrater fysiskt sjuka.
Du är kall och okänslig och somnar ofta när du knullar.
Jungfrur blir bra bussförare och hallickar.


Karin, Lina & Jenny

Skorpionen (24/10-22/11)
Du är värst av dem alla.
Du är slipad i affärer och helt opålitlig.
Du kommer att klättra till toppen av karriärstegen på grund av din totala brist på etik och moral.
Du är den perfekta skitstöveln. De flesta skorpioner blir mördade.



Och eftersom jag inte är en självgod jävel så här: Milla

Skytten (23/11-21/12)
Du är optimistisk och entusiastisk.
Du har en vårdlös tendens att blint lita till turen eftersom du är fullkomligt talanglös.
Majoriteten av skyttar är fyllon. Du är en värdelös skit.




Ps: Mina vänner är de bästa, även om dom har en tendens till bisexualitet, somnar när dom knullar, är svin och har överdrivet mycket sex!!! MOAHAHA, Ni får ju definitivt mitt lilla horoskop att se bättre ut!!!





I ♥ U



Av Milla - 21 oktober 2008 13:10

Inatt drömde jag att jag kunde se spöken.. Elaka as som ville alla andra illa.. Skulle hyra en etagelägenhet i Bersjön när allting började!!

Vaknade av att jag slog vildt omkring mig och ramlade av soffan (som jag förövrigt campat i heeeela natten).....

Nu är det jobbigt helt plötsligt, gå till jobbet!! Jag som vill ut i världen igen!!






Vad ser vem och vem ser vad???



Ovido - Quiz & Flashcards