I´m a million different people from 1 day to the next...!!

Alla inlägg under augusti 2009

Av Milla - 30 augusti 2009 12:21

..och inte åkt med in till stan....





















FAN!

Av Milla - 28 augusti 2009 13:44

Visst är det skönt att höra alarmklockan ringa och sakta men säkert inse att det inte är du som behöver gå upp, nej du kan ligga kvar och gotta dig i värmen under täcket medans personen bredvid dig måste upp.

Det måste slå alla känslor med hästlängder även om man helst hade sett att alarmklockan inte behövde ställas och man kunde ligga kvar i sängen hela dagen, beställa take-away och bara gosa...





Naj, nu är det dax för "kitchen-destruction"!!!













































KÄRLEK UT!

Av Milla - 26 augusti 2009 08:47

Nyss hemkommen från Rhodos och ungefär lika vit som när jag åkte med tanke på att jag ömsar skinn som en annan orm.

Vaknade för en liten stund sen (sängen blev kall alldeles för fort) och var på väg till skolan men insåg ganska snabbt att utan kaffe lär jag mig ingenting, inte ett jävla skvatt!!

Så nu sitter jag och min nya lilla vän i  mitt kök och fyller kroppen med både kaffe och nikotin!

UNDERBARA MORGON!

Av Milla - 14 augusti 2009 10:31

Vaknade pigg när klockan var 8 i morse, helt sjukt tidigt om ni frågar mig, gick upp, snodde till mig en tvätt tid och åkte och handlade. Var hemma innan klockan slagit nio. Chockad som jag var över det här (och säkerligen alla andra som känner mig också) var jag tvungen att ställa mig framför spegeln, nypa mig lite och fråga min "reflection" om det var jag eller om jag drömde. Vanligtvis vaknar jag inte innan 10 och när jag väl har rullat ur sängen måste jag ha några koppar kaffe och ett gäng cigg innan jag blir människa för en ny dag. Men ibland kan ju t.o.m jag chocka mig själv. Jag vet ju att jag måste städa, tvätta, handla, växla pengar, festa lite in i mellan det, fika, städa lite till, packa o.s.v os.v inom de närmsta 30 timmarna och då har jag inte räknat med alla pauser jag måste ta för att överhuvudtaget orka...

Har alltid varit en sista minuten person och är alltid den som springer runt sist för att packa ner det sista och kolla så att jag verkligen inte har glömt något och då måste jag ändå inflika att det är jag som sitter lugnast och tittar på alla andra som gör det jg borde ha gjort tills det är min tur. Då står alla och stampar, vänta på Milla. Det är t.o.m så illa att dom har börjat ljuga om tider för mig nu, helt enkelt för att dom vet att jag stressar som ett fanskap och kommer ändå en halvtimma/trekvart sent. Därav: Milla, vi ska vara där vid 7 (om vi ska vara där vid 8) !!

Det kan te sig respektlöst av andra runt omkring och jag har haft fler än många gräl med folk om min tidsoptimism och oförmåga att komma i tid och det har alltid varit mig folk skyller på när vi är sena, men jag kan inte hjälpa det, jag tror helt enkelt att klockan går lite långsammare än vad andra tror och här kan jag t.o.m erkänna att jag har fel. Min klocka går inte långsammare än era!!! 

Sen kom Annika in i bilden, en ännu värre tidsoptimist än mig. Om vi ska ut så är det alltid oss folk står och stirrar på för att vi är ALDRIG klara när folket kommer för förkalas... Tur att ni känner oss och accepterar oss som vi är....
























By the way, nämnde jag att det bara är två dagar kvar till RHODOS!








































KÄRLEK!

Av Milla - 13 augusti 2009 11:57

Bästa kvällen på länge igår, hel mysigt med Bästa Malin på Vasastan.

Dricka mörk öl som smakar lite whiskey och bara tjata är Heaven på en Onsdag, speciellt om det är med dig!



Vi är bäst ihop!

Av Milla - 12 augusti 2009 14:50

..Näsdroppar är ENDAST till för att ha i näsan!





IQ kvoten känns hög!





















































GOJS!

Av Milla - 12 augusti 2009 11:29

... eller får ont någonstans är det som jordens undergång. Och så kommer det så sjukt mycket frågor från dom som, vad är det här? Tror du att det är farligt? Vad kan det vara? Men om det inte är det, vad kan det DÅ vara? Men jag har ont då måste det vara något farligt, eller? Och sen så ringer ni alla man ska ringa, apoteket, vårdcentralen och sjukvårdsupplysningen... Vi tar två alvedon och forsätter jobba... Sikken skillnad på det manliga och kvinnliga könet! Vi är dom starkare!

Ni är så söta, sååå söta och så oskuldsfulla i den situationerna...

Just nu så ligger du bredvid och tryckutjämnar men vågar inte för du tror att hjärnan ska komma ut!......

Du är sötast!





Förlåt mig men, HAHAHAHAHAA!!!!!!

Det går över!

Jsg lovar, upp till dig om du tror mig eller inte!

























































PS: Tydligen kan man ta näsdroppar i örat!...

Och jag tycker att man bara borde kunna koka ihop lite saltvattenslösning men neeeeeej, vem lyssnar på mig!!!??? DS

Av Milla - 12 augusti 2009 10:46

-Du är Gravid!!!




Det där är nog något av det värsta man kan höra när man verkligen inte vill, samtidigt som det nog är det bästa man kan höra när man är i det stadiet i Livet att man verkligen vill skaffa barn och familj. Men hur roligt är det att vara ensamstående Mamma?

Jag har några kompisar som lever ensamma med sina barn och få av dom har ett bra "samarbete" med Pappan till barnet! Hur svårt ska det vara att kompromissa när man är två om en och samma person. Och så tror man att den här lilla, lilla personen är den som skapar alla konflikter när det egentligen är problem som Mamman och Pappan har med varandra redan innan. Någon gång måsta man släppa saker och ting och bara flyta med, man kan inte låta bitterheten mot varandra gå ut över det lilla knytet som faktiskt inte har bett om att bli född!!

För hur mycket man än säger att man sköter det "snyggt" så känner dessa små, små människorna av alla aggressioner och ord sagda i det tysta och undrar i hemlighet varför?

Det här är inget för mig känner jag!

Barn, bitterhet och framför allt den ensamstående mammarollen!

No offense till alla er ensamstående!







Och Nej, JAG är inte gravid!






















































Du är MYS!

Ovido - Quiz & Flashcards